Techniczna lista kontrolna SEO 2022

SEO techniczne jest kluczowym elementem w rankingu Twojej witryny w Google SERP, ale może to być jeden z najtrudniejszych aspektów SEO. Oto pełna lista kontrolna wszystkich kwestii technicznych, które należy traktować priorytetowo, aby uszeregować, zwiększyć ruch i przekonwertować więcej kupujących.

Aby naprawdę zrozumieć, jak działa SEO i dlaczego jest tak ważne, musisz zagłębić się w jego sedno. Nie mówimy o słowach kluczowych i linkach zwrotnych. Mówimy o SEO technicznym. To jest podstawa optymalizacji pod kątem wyszukiwarek; kodowanie i optymalizacje, które pomagają wyszukiwarkom skanować i indeksować Twoją witrynę. Jest to również jeden z najważniejszych elementów optymalizacji czynników rankingowych Twojej witryny.

Krajobraz technologiczny to szybko zmieniająca się szachownica, która wymaga umiejętności i techniki, jeśli chcesz robić postępy. Google ostatnio przesuwa swoje elementy, kładąc większy nacisk na wrażenia użytkownika podczas rankingowania artykułów, więc skuteczne zarządzanie SEO techniczne, aby odzwierciedlić ten cel, powinno być wysokim priorytetem na liście kontrolnej SEO każdej marki.

Co to jest techniczne SEO i dlaczego jest to ważne?

Pozycjonowanie techniczne to wszystkie informacje, które kryją się za Twoją witryną. To między innymi mapy witryn, tekst alternatywny i znaczniki danych. Pozycjonowanie techniczne wykracza poza treść i analizuje strukturę witryny, aby określić, czy z łatwością przekaże ona właściwe informacje robotom wyszukiwarek.

Oczywiście rozmowa z wyszukiwarkami jest ważna, ale czy nie dlatego masz treści? Tak i nie. Pomyśl o tym w ten sposób. Podróżujesz za granicę do kraju, w którym niewielu ludzi mówi po angielsku. Jeśli masz książkę lub aplikację tłumacza, będziesz w stanie uzyskać podstawowe informacje, których potrzebujesz od mieszkańców. W ten sposób Twoje treści wchodzą w interakcję z wyszukiwarkami. Jeśli jednak mówisz w tym języku, możesz prowadzić dogłębne rozmowy, wchodzić w interakcje z mieszkańcami i dowiedzieć się więcej, niż można znaleźć w biurze turystycznym. W ten sposób techniczne SEO współdziała z wyszukiwarkami.

rank

SEO techniczne tłumaczy elementy Twojej witryny na język zrozumiały dla wyszukiwarek. Ułatwia to pająkom indeksowanie Twojej witryny, skanowanie w poszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych lub struktur oraz umieszczanie Twojego adresu URL na górze SERP.

Jednak optymalizacja jest trudna, dlatego postanowiliśmy Ci pomóc. Ten techniczny przewodnik SEO zawiera niektóre z kluczowych aspektów technicznej optymalizacji witryny, tak aby działała płynnie w wyszukiwarkach. Nauczymy Cię o:

  • Dostosowywanie witryny do urządzeń mobilnych.
  • Przyspieszenie Twojej witryny.
  • Korzystanie z odpowiedniej struktury adresów URL.
  • Zabezpieczanie Twojej witryny.
  • Rozwiązywanie problemów z przekierowaniami.
  • Praca z danymi strukturalnymi.

Więc jeśli jesteś gotowy, aby dać swojej witrynie impuls, którego potrzebuje, aby osiągnąć szczyt SERP, przejrzyj tę techniczną listę kontrolną SEO.

 

1. Bądź przyjazny dla urządzeń mobilnych

Ile razy dziennie szukasz informacji na swoich smartfonach? Prawdopodobnie więcej, niż możesz policzyć na czubku głowy. Cóż, nie jesteś sam. W rzeczywistości coraz więcej osób kieruje się w dzisiejszych czasach na smartfony jako główne źródło informacji, co oznacza, że ​​Twoja witryna musi ich tam spotkać.

Google przyznało się do przejścia w kierunku modelu indeksowania zorientowanego na urządzenia mobilne , co oznacza, że ​​algorytmy sprawdzają przede wszystkim mobilne wersje witryny przed skanowaniem wersji na komputery. To sprawia, że ​​bycie przyjaznym dla urządzeń mobilnych jest znacznie ważniejsze, jeśli chodzi o ranking SEO. Więc jeśli nie jesteś jeszcze zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, czas wskoczyć na pokład.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

Zaprojektuj responsywną witrynę, która z łatwością przejdzie z wersji komputerowej na mobilną.

Możesz skonfigurować swoją witrynę zarówno pod kątem urządzeń mobilnych, jak i komputerów, tworząc witrynę z responsywnymi elementami projektu . W ten sposób Twoja witryna ma jeden adres URL i kod HTML, a ryzyko utraty możliwości SEO jest mniejsze. Jest również łatwiejszy w zarządzaniu, ponieważ zmiany są automatycznie odzwierciedlane w obu wersjach witryny. Poza tym nie zaszkodzi, że to właśnie zaleca Google.

Zaprojektuj swoją witrynę mobilną niezależnie od witryny na komputery.

Takie podejście umożliwia optymalizację treści specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych bez konieczności zmiany witryny na komputery. Może pomóc w skuteczniejszym dotarciu do odbiorców mobilnych i optymalizacji pod kątem specyfikacji mobilnych. Jednak nasz zespół zaleca utworzenie jednej responsywnej witryny, która może przechodzić między urządzeniami mobilnymi i komputerowymi, aby nie ryzykować pominięcia zawartości jednej wersji, która mogła zostać załadowana w drugiej.

Jeśli nie masz pewności, jak Twoja witryna spełnia ten standard, sprawdź Test optymalizacji mobilnej Google i zobacz, gdzie wypada Twoja witryna.

seo-audyt

 

2. Przyspiesz swoją witrynę

W zeszłym roku Google ogłosił, że ma nowy sposób monitorowania stanu witryny. Nazywa to Core Web Vitals i są to wskaźniki, które pozwalają zobaczyć, jak dobrze Twoja witryna działa pod względem wrażenia użytkownika. Te wskaźniki są oparte na trzech głównych kategoriach, z których jedną jest szybkość ładowania treści.

Znaczenie szybkości w kontekście użytkownika jest proste: im szybciej ludzie mogą dostać się na twoją stronę, tym większe prawdopodobieństwo, że tam pozostaną. Co robisz, gdy próbujesz otworzyć stronę, która nie ładuje się w ciągu kilku sekund? Prawdopodobnie wydychasz zirytowane westchnienie, kliknij przycisk Wstecz i wypróbuj następny wynik wyszukiwania. Nie zachęcaj ludzi do naciskania przycisku Wstecz w Twojej witrynie.

Aby było to trochę bardziej realne, spójrzmy na niektóre statystyki z SEMRush, aby pokazać, jak dużą przewagę można uzyskać dzięki szybkim czasom ładowania:

  • Witryna, która ładuje się w 5 sekund, jest szybsza niż 25% sieci.
  • Witryna, która ładuje się w 2,9 sekundy, jest szybsza niż 50% sieci.
  • Witryna, która ładuje się w 1,7 sekundy, jest szybsza niż 75% sieci.
  • Witryna, która ładuje się w 0,8 sekundy, jest szybsza niż 94% sieci.

Przy tych stawkach szybka strona internetowa może pokonać większość swojej konkurencji, po prostu przyspieszając czas ładowania. Oto kilka sposobów na osiągnięcie większych prędkości:

  • Optymalizacja obrazu : kompresuj obrazy i filmy, aby rozmiar plików był jak najmniejszy. Dzięki temu Twoja witryna nie będzie opóźniać się podczas pobierania dużych plików.
  • Użyj jednego arkusza stylów CSS: dzięki jednemu arkuszowi stylów Twoja witryna nie musi przechodzić przez strony kodu, aby się załadować.
  • Korzystaj z szybkiego i niezawodnego hostingu: skróć czas odpowiedzi serwera, korzystając z szybkich usług hostingowych i szybkiego dostawcy DNS.

Google Analytics to jedno miejsce, w którym możesz sprawdzić, jak działa szybkość Twojej strony, ale jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych danych, możesz również skorzystać z narzędzia PageSpeed ​​Insights.

 

3. Użyj odpowiedniej struktury adresu URL

Twój adres URL dostarcza wyszukiwarkom wielu informacji na temat tego, o czym jest Twoja strona i do jakiego rodzaju treści kieruje użytkownika. Więc oczywiście chcesz się upewnić, że jest zoptymalizowany pod kątem tych wyszukiwarek, aby znaleźć wartość na Twojej stronie internetowej. W ten sposób wybierają Cię, abyś „zeszedł” w pierwszym wierszu wyników wyszukiwania.

Ostateczną grą jest posiadanie ładnego, czystego, bezpośredniego adresu URL zawierającego Twoje słowo kluczowe. Ale jest kilka kroków, które musisz podjąć, aby się tam dostać. Po pierwsze, ustanowienie hierarchii witryn pomoże Ci uporządkować informacje, tak aby Twoje adresy URL pozostały proste i logiczne. Rozumiemy przez to, że możesz używać tagów dla sekcji swojej witryny, które następnie dzielą się na poszczególne strony. Znajduje to odzwierciedlenie w adresie URL, oddzielając każdy poziom ukośnikiem odwrotnym.

  • Każdy lub każdy robot indeksujący, który na to patrzy, wie, że przechodzi on do naszej witryny, następnie do naszego bloga, a następnie do tego konkretnego artykułu. To jest czysta hierarchia.

To łącze jest również przykładem płytkiej hierarchii, która jest idealna dla użytkowników. Ma tylko trzy poziomy organizacji, więc użytkownicy wiedzą, że znajdą dokładnie to, czego szukają. (Google uwielbia, gdy ludzie znajdują to, czego szukają). Im więcej ukośników odwrotnych i informacji opisowych dodawanych do adresu URL, tym bardziej mylące jest dla użytkowników określenie, dokąd zmierzają i czy jest to istotne dla ich wyszukiwania.

Podsumowując, aby uzyskać przyjazne dla SEO adresy URL, potrzebujesz czystych linków, które zawierają Twoje słowo kluczowe i pochodzą z hierarchii witryn z płytką strukturą nawigacji.

 

4. Zabezpiecz swoją witrynę

Użytkownicy są bardzo wyczuleni na cyberprzestępczość i cyberataki, a ostatnią rzeczą, jakiej chcą, jest niezabezpieczona strona otwierająca drzwi, aby ktoś mógł uszkodzić ich komputer. Poza tym prawdopodobnie nie chcesz, aby ktokolwiek kopał w twoich danych. W ciągu ostatnich siedmiu lat firma Google ulepszyła swoją grę, aby priorytetowo traktować bezpieczne witryny, a poniżej przedstawiamy listę najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa witryn na początek.

Najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa witryn

Zwiększ bezpieczeństwo witryny dzięki certyfikatowi SSL i protokołowi HTTPS.

Możesz zwiększyć bezpieczeństwo swojej witryny, korzystając z warstwy bezpiecznych gniazd (SSL), która szyfruje łącze między przeglądarką a serwerem. To znacznie utrudnia komuś włamanie się do danych zaplecza. Większość usług tworzenia stron internetowych zawiera domyślnie SSL, ale jeśli nie masz zabezpieczonej witryny, możesz również zainstalować certyfikat SSL na istniejącej stronie internetowej.

Strony internetowe korzystające z protokołu SSL są łatwe do zidentyfikowania, ponieważ na samym początku ich adresu URL zobaczysz „https://” zamiast samego „http://”. To „S” wskazuje, że witryna została zabezpieczona i właśnie tego szuka Google. W rzeczywistości w 2014 roku firma ogłosiła, że ​​chce, aby przyszłość sieci była wyłącznie zabezpieczonymi witrynami z tym prefiksem, dlatego priorytetowo traktuje protokół „https”.

Wybierz hosta witryny, który jest szybki, bezpieczny i niezawodny.

Istnieją tysiące opcji hostingu witryn internetowych, które różnią się drastycznie pod względem cenowym. W rzeczywistości dostępnych jest wiele bezpłatnych opcji hostingu. Ale bądź ostrożny przed wyborem darmowego hosta, ponieważ są one zazwyczaj mniej bezpieczne z niższą przepustowością i wolniejszymi czasami ładowania strony. Może to spowodować niezadowolenie odwiedzających, negatywny wpływ na Twoją reputację i oczywiście słabą wydajność wyszukiwarek.

Jeśli Twoja witryna jest obecnie zbudowana na WordPress, zalecamy WPEngine do hostingu ze względu na szybkość, bezpieczeństwo i stabilność, jaką zapewnia. Masz również możliwość wyboru planu na podstawie swojego budżetu, niezależnie od tego, czy zaczynasz własną małą firmę, czy potrzebujesz większej pojemności i limitów witryn, aby skalować swoje doświadczenia. Kliknij tutaj, aby uzyskać zniżkę agencji na hosting z WPEngine .

Zaktualizuj oprogramowanie CMS, motywy, wtyczki i rozszerzenia.

Regularnie aktualizuj hasła i ograniczaj dostęp użytkowników.

Regularnie twórz kopie zapasowe swojej witryny.

t-tp

 

4. Rozwiąż problemy z przekierowaniami

Twoja witryna jest jak żywa istota, która zmienia się i rozwija z czasem, a przekierowania zapewniają aktualność stron dzięki tym aktualizacjom. Przekierowanie jest głównym elementem technicznego SEO, ponieważ ostrzega wyszukiwarki o zmianach wprowadzonych w witrynie. Umożliwia wyszukiwarce i użytkownikom przypisanie wartości nowym informacjom i zindeksowanie ich zgodnie z najnowszą wersją.

Zidentyfikuj i napraw łańcuchy przekierowań

Jednym z głównych problemów z przekierowaniami jest tworzenie łańcuchów przekierowań — jeden adres URL przekierowujący do wielu różnych stron. Może się to zdarzyć z czasem, ponieważ ciągle przekierowujesz strony. Jesteś oryginalny link teraz przekierowuje do wersji 2.0, potem 2.1, potem 2.2 i tak dalej. Może to znacznie spowolnić czas ładowania, ponieważ Twoja przeglądarka będzie musiała otwierać się i przechodzić przez każdą stronę, aż dotrze do miejsca docelowego.

Upewnij się, że przejrzysz swoje przekierowania przed dodaniem nowego, aby zobaczyć, które stare linki możesz usunąć. Poprawi to szybkość Twojej witryny i ułatwi użytkownikom dostęp do niej. Możesz także użyć Screaming Frog, narzędzia pająka SEO, aby zidentyfikować łańcuchy przekierowań, aby zoptymalizować czas ładowania i użyteczność.

Używaj poprawnie przekierowań 301 i 302

Istnieją dwa główne typy przekierowań: 301 i 302. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że przekierowanie 301 jest trwałe, a przekierowanie 302 jest tymczasowe. Co więcej, powinieneś zachować ostrożność podczas korzystania z przekierowań na swojej stronie.

W przypadku nieprawidłowego użycia przekierowanie może spowodować utratę ruchu na Twojej stronie internetowej. Na przykład w przypadku korzystania z przekierowania 302 Google będzie nadal indeksować oryginalną stronę i żadna wartość nie zostanie przekazana do nowego adresu URL. Jeśli jednak użyjesz przekierowania 301, Google nie zindeksuje oryginalnej strony i nie przeniesie tego kapitału na stronę, do której jest kierowany, ponieważ jest to trwałe zastąpienie.

O ile nie planujesz przekierowywać swojej strony na inny adres URL przez ograniczony czas, lepiej jest użyć przekierowania 301. Warto również wrócić i sprawdzić, czy wszystkie tymczasowe przekierowania zostały rozwiązane po sfinalizowaniu zmian. Te przekierowania powinny zostać usunięte lub stać się przekierowaniami 301, które prowadzą czytelników do nowych, odpowiednich treści. Ponadto zawsze powinieneś używać przekierowania 301 podczas: migracji dwóch stron internetowych, przenoszenia witryny do nowej nazwy domeny i przenoszenia witryny z http na https.

Dodaj uporządkowane dane

Dane strukturalne pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, o czym jest Twoja witryna. To tak, jakby nauczyciel wyjaśniał notatki na tablicy, zamiast polegać na tym, że uczniowie sami czytają i rozumieją. Zazwyczaj, gdy ludzie myślą o metadanych, przywołują przykłady meta opisów i tekstu alternatywnego, które są ważne. Ale istnieje inny rodzaj uporządkowanych danych, które mogą być szczególnie pomocne, jeśli próbujesz zoptymalizować swoją witrynę w SERPS. Nazywa się to znacznikami schematu!

Posłużę się poniższymi przykładami:

Możesz dodać kod znaczników schematu do swojej witryny, aby zachęcić Google do wyświetlania cennych informacji użytkownikom w postaci fragmentów rozszerzonych. Przykłady opisów rozszerzonych obejmują: oceny w postaci gwiazdek, miniatury, ceny produktów i inne. Ponadto te funkcje SERP zachęcają do zaangażowania się w link, co zwiększa współczynniki klikalności (CTR). Jedno wiemy o SEO - strony internetowe o wyższym CTR mają priorytet w SERP.  

Powodzenia! :)

  Techniczna lista kontrolna SEO 2022